donderdag 9 maart 2017

Nieuwe wegen

Veranderingen. Wat kunnen ze fijn zijn, maar jeetje wat een stress kunnen ze geven.
De afgelopen maanden zijn super druk en heftig geweest. Zo ben ik samen gaan wonen met Mats, wat echt enorm goed bevalt. Toch is het een hele stap en een grote verandering. Tot nu toe verbleef ik zo'n 3 dagen bij mijn ouders en de rest van de week in ons eigen appartementje.

Waarschijnlijk gaat dit vanaf april toch veranderen. Want er zitten nog meer veranderingen aan te komen. Dingen die ik tot voor kort niet verwacht had. Twee jaar terug had ik het plan om in 2 jaar mijn havo te halen. Zelf bedacht dit te doen door middel van sprokkelen en mijn examens over 2 jaar uit te spreiden. Helaas was dit geen mogelijkheid "want dan mis je de motivatie". Eigenlijk ging het allemaal heel goed in een vol pakket tot ik vorig jaar december ineens ziek werd en toch wel progressief erger is geworden. Of erger, het klachten patroon is veranderd. Hierdoor kelderde mijn cijfers. Met moeite toch over gegaan naar het examen jaar. Vorige maand bleek dat ik het niet zou gaan redden in een vol profiel. Helaas. Zou met 4 vakken examen kunnen doen en dan volgend jaar de andere. Nou prima oplossing, maar voor een stok achter de deur toch aangemeld op een mbo opleiding.

Daar had ik maandag een intake gesprek. Wat beter dan verwacht verliep, zou in april kunnen beginnen. Terug in de trein een telefoontje van de VAVO: "ja je mist nu wel heel veel, zoveel dat we waarschijnlijk je niet het examen in mogen laten gaan.". Al met al komt het er nu op neer dat ik vanaf 19 april op het Deltion college Applicatie en media ontwikkelaar ga studeren. Dit is een MBO 4 opleiding die ik flex kan invullen, wat betekent dat ik mijn eigen rooster kan samenstellen en de opleiding in eigen tempo kan afronden. Super oplossing.

Maar de stress in mijn hoofd werd wel even veel. Andere opleiding die vrij onverwacht kwam en ook vrij snel gaat beginnen, verschillende dingen die ik moet regelen voor school, NS en toch echt 100% gaan verhuizen nu. Het wordt vast een mooie tijd en een tijd waarin we veel gaan leren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten